איזה נסיון מקצועי נדרש כדי להיות מנהל חשבונות בכיר

  • דף הבית / מאמרים / איזה נסיון מקצועי נדרש כדי להיות מנהל חשבונות בכיר
לקוחות ממליציםיצירת קשרטלפון

תעודת מנהל חשבונות בישראל מתקבלת על ידי משרד התמ"ת, אשר מעניק את התעודה המיוחלת לאחר מבחן הסמכה אותו יש לעבור.

במסגרת הלימודים של כל אדם שיבחר לפנות אל התחום הוא יוכל להשתתף במספר רב של קורסים ביניהם כיצד לבצע רישום בספרי חשבונות, כיצד לעבוד מול תוכנות הנהלת חשבונות דוגמת חשבשבת, איך כותבים דו"ח רווח והפסד, איך ממלאים תלושי שכר, מהם מאזני בוחן ועוד.

קורס הנהלת חשבונות הינו קורס שאורך בדרך כלל בין 300 ל - 350 שעות ומתפרש על פני כחמישה עד עשרה חודשים למי שבוחר במסלול זה כשבמקביל ישנה אפשרות ללמוד חשבונאות כמקצוע אקדמי באחת האוניברסיטאות המובילות בישראל ולעבור באופן ישיר משם לביצוע התמחות. אז אמנם אלו הן שתי האפשרויות בתחום ההשכלה, אך על מנת להפוך ולהיות מנהל חשבונות בכיר לא ניתן להסתפק בתעודה ואפילו לא בתואר אקדמאי, כי אם הדבר החשוב ביותר הוא הניסיון.

היתרון של מנהל חשבונות מנוסה על פני מנהל חשבונות בתחילת דרכו

אחת הבעיות הגדולות שקיימות אצל מנהלי החשבונות היא העובדה שלאחר סיום התואר או לימודי התעודה, עדיין יהיה להם קשה מאוד למצוא עבודה. מדובר בסוג של עבודה שמצריכה שנים של ניסיון ולכן גם כמעט כל משרד תמיד יעדיף לשכור לעבודה מנהל חשבונות מנוסה שכבר מכיר את כל התהליכים אותם יש לעבור, זאת על מנת להבטיח הצלחה יחסית כבר מהיום הראשון שלו בעבודה.

לכן, כל מי שמעוניין לעבוד כמנהל חשבונות חייב לקחת את העובדה הזו בחשבון ולהתאזר בסבלנות, על מנת שכשההזדמנות תיפול בחלקו, הוא יוכל לתפוס אותה בשתי ידיים, להגיע אליה חדור מטרה ולהפוך למנהל חשבונות מן השורה.

ולאחר שהופכים למנהלי חשבונות מהשורה, המטרה המרכזית היא להפוך למנהלי חשבונות הרבה יותר בכירים. עם הוותק בתפקיד גם עולים היתרונות אותם מנהל החשבונות מביא לתפקיד ובהתאם לכך גם עולה המשכורת. סולם הדרגות של מנהלי החשבונות הינו די ברור. בתחילה מנהל החשבונות הוא מנהל חשבונות מסוג 1+2, מנהל בתחילת דרכו שעובד בדרך כלל לצד מנהל חשבונות בכיר ממנו.

הסוג הבא הוא סוג 3, כאשר מנהל חשבונות מסוג זה ידאג בעיקר לניהול החשבונות של עסק קטן. מנהל חשבונות בכיר זו כבר הדרגה הבאה, הדרגה אליה כל מנהל חשבונות שואף, כאשר מנהלי חשבונות בדרגה זו יכולים לנפק חשבוניות, לשלם לספקים, להכין משכורות ולבצע התאמות בנקים בחברות גדולות במשק. 

נסיון מקצועי של מנהל חשבונות