שיווק עצמי דרך קורות חיים

לקוחות ממליציםיצירת קשרטלפון

שיווק עצמי דרך קורות חיים

כולם מסכימים איתי,
אין אדם ששיווק עצמי לא נוגע אליו,
כל המסרים היוצאים ממך, יוצרים מארג, פסיפס של שיווק עצמי.

רבים הופתעו ששיווק עצמי הוא קודם כל "שיווק לעצמי",
ואולי הפתיעה התופעה ששיווק עצמי מבוסס על תפיסת הערך של עצמי.


כדי לבסס את תפיסת הערך העצמי, כדי ליהנות ממה שעושים,
כדאי להתנהל בצורה מתכננת, יוזמת, רגועה ובשליטה עצמית ככל שאפשר.
אלו שאוהבים ריגושים, אקשן, אתגרים וכו',
יכניסו את אותם ריגושים לתכנית העבודה שלהם,
וזה לא סותר את המשפט הקודם:
כדאי להתנהל בצורה מתכננת, יוזמת, רגועה ובשליטה עצמית ככל שאפשר.

אני מאמין ויכול להוכיח זאת באין ספור דוגמאות שחלק משמעותי בתכנון – כתיבה!
ללא ספק העוצמה שיש במילה הכתובה לעומת המילה הנאמרת, שונה לחלוטין,
עוצמה הרבה יותר חזקה במילה הכתובה.

לדוגמה: הכלי הכתוב, הבסיסי ביותר שאפשר להשתמש בו: כתיבת קורות חיים.
אווופס,
"אני לא מחפש עבודה, למה אני צריך קורות חיים?"
"אני עצמאי, בשביל מה אני צריך קורות חיים?"
"כל השנים אני עושה אותו דבר, מה יש לי לכתוב בקורות חיים?"
"אם הבוס שלי יראה שכתבתי קורות חיים, הוא יחשוב שאני מחפש עבודה ואז ירצה לפטר אותי..."
הכל סיפורי אגדות...


קורות חיים זה לא רק לחיפוש עבודה!

קורות חיים הם כלי נהדר לבחינה עצמית (זוכרים, שיווק לעצמי?)
השאלה: מתי לכתוב קורות חיים?!
התשובה: פעמיים בשנה, לרענן, לעדכן, שיהיה תמיד זמין.

מוגש מקבץ שגיאות נפוצות בכתיבת קורות חיים,
לאלו שכן כותבים קורות חיים לחיפוש עבודה,
אגב, רלוונטי גם לאלו שקוראים קורות חיים.

קבלו 11 שגיאות נפוצות בכתיבת קורות חיים

1. כל המסמך בנקודות. העין של הקורא מתבלבלת.לא מקל על הקורא.

2. כתיבה של מידע לא חשוב, לא רלבנטי, או מידע שלא עוזר בראש הדף. פוסל על הסף.

3. כותרת "קורות חיים" בגדול, שם בעל המסמך בקטן. מעיד על חוסר הערכה עצמית!

4. פרוט יתר של מידע שלא מצביע על איכות וכמות.
מתיש את הקורא, מעביר מסר של חוסר הבחנה בין עיקר לטפל.

5. להשתמש בתבנית סטנדרטית, חינמית מהאינטרנט או העתקה מחבר/ה,
מצביע על חוסר הערכה עצמית "אני סטנדרטי, כמו כולם... "

6. חוסר השקעה במחשבה ובכתיבה,
מעיד על בעלי המסמך כמי שלא משקיע בעצמו ומזלזל באינטליגנציה של אחרים.

7. שימת דגש יתר על החברה לעומת העשייה וההוויה (Doing/Being) האישית של בעל התפקיד,
תופעת הטרמפיסט, רוכב על המוניטין וההצלחה של החברה במקום על הערך העצמי.

8. התרפקות על העבר הרחוק במקום בהווה ובעבר הקרוב,
מעביר מסר של "נוסטלגיה" - עבר זמנו...- כמות התוכן מהעבר הרחוק גדולה מכמות התוכן מהעבר הקרוב.

9. כתיבה בגוף ראשון בזמן עבר.סגנון כתיבה שאינו מתאים לקורות חיים.
המקום הנכון לכתוב בגוף ראשון, בדף מקדים לקורות חיים. לכתוב סיפור: חרשתי, זרעתי, קצרתי...

10. להעביר מידע "יבש" ולא מעניין, מידע שחוזר על עצמו מספר פעמים.
המסמך צריך להיות מעניין!

11. לשמור את הקורות חיים במגרה, לא לבדוק מידי פעם,
לא לתת לאחרים לקרא ולהגיב, לחשוב שקורות חיים זה רק לחיפוש עבודה.