שיווק עצמי אחרי קבלה לעבודה

לקוחות ממליציםיצירת קשרטלפון

שיווק עצמי לאחר הקבלה לעבודה

התקבלתם לעבודה חדשה בשעה טובה. עכשיו מתחילה העבודה האמיתית. חלק בלתי נפרד מההצלחה בתפקיד – הוא שיווק עצמי.

גם אם תהיו מנהלים או עובדים הכי מקצועיים שאפשר ולא תעשו שיווק עצמי בארגון, אתם תהיו בסכנה!
אין ספק שחשוב מאוד שהצדק לא רק יעשה אלא גם יראה. הדרך היא לשווק את עצמך!

כמה דוגמאות איך לעשות שיווק בתפקיד החדש ולאורך כל הדרך:


ראשית, עם כניסתכם לתפקיד חדש, הצעד הראשון הוא לייצר 'הגדרת תפקיד'. הגדרת תפקיד היא "גלולת המניעה" הטובה ביותר למנוע בעיות ואי הבנות בהמשך. מסמך הגדרת תפקיד הוא ההסכם בים העובד/מנהל לבין הממונה.

טעות נפוצה בתקופת העבודה הראשונה להראות כמה אני יודע, כמה אני טוב, כמה אני מוכשר. הדבר הנכון הוא להיות 'ספוג', ללמוד, להכיר, לשאול!
טעות נפוצה נוספת בתקופת העבודה הראשונה, להשקיע שעות עבודה מעל הסביר. זה מיותר לחלוטין, לא יעיל ולא אפקטיבי. יצירת תקדים מסוכן לתקופה הבאה. אל תרגילו את הסביבה החדשה שאתם עבדים. אתם רק עובדים (שכירים).
למדתם, הבנתם את סביבת העבודה, אתם יודעים מה מוטל עליכם ומה מצופה מכם, עכשיו הזמן המתאים לבנות תוכנית עבודה. הגישו את תוכנית העבודה שלכם לאישור ותתחילו בביצוע.

אמצו את מתודולוגיית Agile. בנו והגישו דו"ח דו-שבועי. הדו"ח הדו-שבועי הוא האמצעי לספר מה עשיתם, מה אתם מתכוונים לעשות, מה הדברים הטובים ו/או ההישגים שיצרתם ומה הבעיות האמיתיות שנתקלתם במהלך השבועיים. הגשת הדו"ח באופן סדיר לממונים תעשה עבורכם שרות מעולה לשיווק שלכם.
מומלץ מאוד לשבת עם הממונה ב- 1/1 לפחות פעם בחודש (רצוי, אם אפשרי, אפילו פעם בשבוע) ולא לפחד לשאול/לברר אם יש שביעות רצון ומה אפשר לשנות/לשפר.
תגלו אכפתיות, רצון לדעת ולעשות למען החברה בכלל ולא רק למען עצמכם. רק תרוויחו מכך, כי אם תבצעו משהו שהוא ה- Extra Mile, זה מה שיהפוך אתכם לעובד/מנהל מצטיין. ללא ספק עוד תאמה לשיווק שלכם.

אחד המשפטים האבסורדיים שעובדים/מנהלים אומרים: "אין לי זמן לתכנן עבודה". תפעילו על עצמכם חוק פרטו: תשקיעו 20% מהזמן בתכנון ובצעו ביתרת ה- 80% מהזמן. ללא ספק תגיעו לתוצאות יותר טובות מאשר בעבודה ללא תכנון.

אל תפחדו לקחת על עצמכם התחייבויות ולהצהיר בפומבי מהם ההתחייבויות שלקחתם על עצמכם. אם תראו תוך כדי התקדמות שיש חריגה, תעדכנו.
תלמדו איך להתנסח נכון באימייל, איך, מתי, למי לשלוח, את מי להפעיל ואת מי רק לידע. אל תרבו במילים, תרבו במעשים.

לא פיטרו אף אחד בגלל שהיה טיפוס יוזם. תגדילו ראש תזמו, תעלו רעיונות, תגרמו לדברים לקרות ואל תהיו מגיבים/נגררים. תרומה משמעותית לשיווק עצמי שלכם.

הדוגמאות הנ"ל הם על קצה המזלג איך אפשר די בקלות לעשות שיווק עצמי מבלי להרוג את עצמכם. בד"כ אלו שפועלים לפי הכללים הללו, מקבלים תמורה כספית, אפילו מבלי לבקש, כי זה מתבקש. טוב לכם וטוב לארגון.

כיצד תשווק את עצמכם - מכון ישראלי לבכירים