קורות חיים כ"דף מוצר"

לקוחות ממליציםיצירת קשרטלפון

בתקופה הנוכחית, מחפשי עבודה נתקלים במציאות של מאות מתמודדים איכותיים על כל משרה מוצעת.

בעקבות עודף היצע של מועמדים, תהליך קבלה לעבודה הופך להיות יותר ויותר קשה, ודורש מהמועמד רכישת מיומנות ומקצועיות בהתמודדות. מועמד שסומך על "הידע האישי" שלו בתחום, מוצא עצמו לעיתים קרובות, בתהליך חיפוש ארוך ומיגע, לעומת מועמד הפועל בגישה מקצועית ומגיע להצלחה בזמן קצר. השאלה הנפוצה הנשאלת על ידי מחפשי עבודה, ששולחים קורות חיים "למה לא חוזרים אלי?"

התשובה: כתיבה שיווקית נכונה, כתיבה שתאלץ את הקורא או הממיין להתייחס למסמך. מסמך קורות חיים בפורמט מקובל ("משוכפל"), משמש ככלי בסיסי לחיפוש עבודה. מרבית הכותבים מתעדים את היסטוריית התעסוקה שלהם, ההשכלה ופרטים אישיים, בדף או שניים. בין חיפוש עבודה אחד למשנהו, מונח מסמך קורות חיים בין עוד הרבה מסמכים חסרי תכלית כל-שהיא, מתויקים על המדף או במחשב האישי כמו "דואר זבל", ללא כל שימוש, עד שפתאום מתעורר הצורך במסמך קורות חיים, ובמקרה השכיח - חיפוש עבודה.

שלוש שאלות שכדאי לכל כותב קורות חיים לשאול את עצמו: 

  • השימוש בפורמט סטנדרטי לקורות חיים, האם הוא היעיל והאפקטיבי ביותר?
  • האם אין מה לעשות עם מסמך קורות-חיים בין חיפוש עבודה אחד למשנהו?
  • איך כותבים מסמך מקצועי, שונה, שעוזר למצוא משרה ומהר, לשפר ביצועים ושביעות רצון בעבודה ואולי גם להימנע מחיפוש עבודה אחרת?

המענה לשלוש השאלות: 

  • כדאי להתייחס למסמך קורות חיים כ- "דף מוצר", באמצעות כתיבה מקצועית שיווקית.
  • להכניס לתמונת קורות חיים וליישם מושג חדש שעדיין אינו מוכר לנו בכתיבת קורות חיים: "מחזור ה- P D C A" שמשמעותו Plan - Do - Check - Act , תכנן - עשה - בדוק - פעל.
  • לפעול נכון מהרגע הראשון. גישה שיווקית ומקצועית. 

איך עושים זאת?

  • ניתן לראות את תהליך הגשת מועמדות לעבודה, כתהליך מכירה לכל דבר.
  • כל חברה יצרנית שמכבדת את עצמה משקיעה ב"דף מוצר" כדי שהלקוח הפוטנציאלי יוכל להתרשם מתכונותיו ויתרונותיו של המוצר, כדי לשכנע שהמוצר מתאים ללקוח יותר ממוצרים אחרים וכדי שהלקוח יחליט לקנות את המוצר של החברה ולא של המתחרים.
  • האם אתה המועמד, מוכן לקחת את הסיכון שיוותרו עליך לפני שראו אותך?

אף לא מעסיק רציני אחד יסכים לפגוש אותך, אלא אם יתרשם לחיוב מ"דף המוצר" שלך, הרי הוא מסמך קורות-חיים. על פי הסטטיסטיקה, כתיבת קורות חיים מקצועית מזכה בהיענות של 4 מתוך 25 פניות למשרות מוצעות לעומת 1 מתוך 70 פניות בכתיבה עצמית. 

בסדרה בת 5 מאמרים ראשןנה, מביא הכותב, גדי ישראלי, הדגשים מיוחדים וייחודיים לכתיבת קורות חיים ומבט בזווית ראיה שונה, גישה שיווקית הכוללת מתודולוגיה חדשנית לכתיבה מקצועית של קורות חיים, מסמך בו ניתן לעשות שימוש מחזורי מועיל ולא רק לחיפוש משרה במקום עבודה חדש, למשל: כלי/ם להתמודדות תוך ארגונית על משרה פנויה. 

*מאמרים נוספים בנושא קורות חיים והכנה לראיונות עבודה יפורסמו בהמשך המאמרים לתועלת הגולשים באתר בלבד, אין להעתיק/לשכפל אותם או חלקם ללא אישור הכותב, גדי ישראלי. 

קורות חיים כדף מוצר